Informace starosty o činnosti rady
Obsazování komisí
- Jak jsou dosazování členové do komisí?
- Členy vybírají předsedové jednotlivých komisí pouze dle svého uvážení.
- Proč nebyla do sportovní komise oslovena TJ Sokol?
- Sokol si bude moci navrhnout 3 členy.
- Proč je p. Medáček předsedou sportovní komise, když již není členem TJ Sokol ani nemá zkušenosti s jinými sporty jako např. fotbal?
- Ustanovení předsedů komisí je v kompetenci rady města, a tak je navrhuje a schvaluje je rada města.
- Může OPLB navrhnout členy do všech komisí?
- OPLB můžeme své návrhy sdělit předsedům jednotlivých komisí. Rozhodnutí pak bude výhradně na každém jednotlivém předsedovi každé komise.
- Jak budou zveřejnovány zápisy z jednotlivých komisí?
- OPLB si může podat žádost o zápis z jednání komise na základě zákona 106 o svobodném přístupu k informacím.
Veterinární ordinace na náměstí
- Proč je cena pronájmu stanovena ve výši 1600,- Kč měsíčně? Cena byla dle sdělení města stanovena dle ceníku města z roku 2013? O jaký ceník jde a jak je tento ceník v souladu se zákonem a aktuální situací na trhu?
- Takový je ceník a dle něj byla ordinace pronajata.
- Následně zástupci OPLB byli vyzváni ať svůj dotaz podají písemně na úřad, že úřad připraví podrobnou odpověď. Tento dotaz již byl podán.
Schválení programu regenerace MPZ
- K tomuto tématu jsme měli několik poznámek a případných změn, které jsme chtěli nechat zapracovat (následný provoz a život v MPZ, péče a údržba o MPZ, oživení náměstí, čistota na náměstí, bezpečnost a vizuální smog).
- Nic se neshledalo se zájmem ostatních zastupitelů a původní stav byl schválen 10:5. Své požadavky na doplnění jsme podali písemně.
- Iniciovali jsme přizvání odborníků k projektům, které souvisí s výstavbou nových nemovitostí a rekonstrukcí těch stávajících, aby byla dosažena architektonická kvalita staveb a nedocházelo k realizaci nekvalitních staveb.
- Navrhli jsme zapojení architektonických soutěží do nových projektů a spolupráci s vysokými školami a univerzitami s cílem vzniku architektonicky kvalitních staveb tak, aby docházelo ke zkvalitnění podoby a vzhledu města jako celku (příklad takového města Litomyšl). P. starosta tento postup přislíbil.
Zástupci města ve sdruženích a svazech
- Určení zastupitele pro územní plánování: p.Kindl schváleno
- Určení zastupitele pro Euroregion Labe Elbe: p.Kindl schváleno
- Určení zastupitele pro SHS ČMS-sdružení historických sídel: p.Kindl schváleno
- Určení zastupitele pro SVS-vodárenská správa: p.Kindl schváleno
- U tohoto tématu jsme se zajímali o eventuální zájem o domovní čističky, kdy tento požadavek vznesly obyvatelé Píst: p.Kindl to prověří.
- Určení zastupitele pro Mikroregion Budyňsko: p.Vanča schváleno
- Určení zastupitele pro SESO-Severočeské sdružení obcí: p.Kindl schváleno
- Určení zastupitele do Spolku pro obnovu venkova ČR: p.Kindl schváleno
- Určení zastupitele do Svazu měst a obcí ČR: p.Kindl schváleno
- Pověření zástupce města v org. SONO –schválen p.Medáček, zastupitelé OPLB měli dotazy proč právě tato osoba by měla být zástupcem, neboť nebyla zvolena, nenese žádnou odpovědnost vůči voličům a také žádnou politickou odpovědnost a jde pouze o řadového zaměstnance městského úřadu. Dle slov starosty jde o odborníka na toto téma. P. Medáček je zároveň již ve vrcholném orgánu SONO, ale odmítl statutární funkci. Proto jsme vznesli připomínku, že by bylo dobré mít ještě jednu druhou osobu, která bude mít hlas poradní a bude v tomto tématu pomáhat a později může tuto agendu převzít.
- U ostatních zastupitelů se tento návrh nesetkal s pochopením-neschváleno.
Revokace usnesení č. 101/2022/ZM
- Zrušení odměn zastupitelům schválených na prvním jednání nového zastupitelstva, zastupitelé, členové rady, členové a předsedové komisí.
- Odsouhlaseno 15 zastupiteli.
- Určení nových odměn neuvolněným členům zastupitelstva
- Starosta p. Kindl po našem dotazu přítomné informoval, že přehodnotili svůj názor a členové komisí nebudou placeni. S tímto souhlasíme. Jde o úsporu, kterou jsme prosazovali od prvního jednání nového zastupitelstva, stejně jako nadbytečnost komisí jako takových. Dle našeho názoru mají pracovat zastupitelé.
- V rámci projednávání tohoto bodu jsme opětovně navrhli odměny neuvolněným členům zastupitelstva SNÍŽIT a stanovit je ve výši 65% zákonem stanovených odměn. Ani na podruhé se nám nepodařilo přesvědčit zastupitele, že by měli se šetřením začít u sebe. Uspěli jsme částečně a nebudeme platit alespoň tedy členy komisí. Náš návrh byl zamítnut.
- Hlasován byl následně návrh v původní výši 85% a ten byl schválen. Zastupitelé OPLB pro tento návrh nehlasovali.
Volba členů finančního výboru
- Navržení předsedou p. Voglem ve složení p. Čížková, p. Wipplerová, p. Procházka a p. Štefec – schváleno.
Volba členů kontrolního výboru
- Navržení předsedou p. Králem ve složení p. Svobodová, p. Líbalová, p. Jirsa a p. Poch – schváleno.
- Jsme rádi, že se p. Král rozhodl a navrhl do „svého“ výboru zástupce OPLB a svěřený mandát budou naši zastupitelé svědomitě vykonávat.
- Hospodaření města k 31.10.2022 – OPLB se zdrželo hlasování.
- Rozpočtová opatření – OPLB se zdrželo hlasování.
– rozpočtová opatření schválená radou
– rozpočtové opatření RO/2022/012
Návrh rozpočtu na rok 2023
- K tomuto tématu jsme měli 28 změn a připomínek připravených v podobě usnesení, která by měla změnit tento návrh rozpočtu. Celkový dopad námi navrhovaných změn neměl do rozpočtu žádný dopad. Námi navrhované případné vyšší výdaje byly kompenzovány vyššími příjmy, nebo snižováním výdajů v jiných bodech.
- Námi navrhované změny jsou přílohou tohoto dokumentu.
- Systémovým problémem rozpočtu je dle našeho názoru nadhodnocení daňových příjmů, které jsou plánovány vyšší než v loňském roce a to o 20%, což je dle našeho názoru a dle názoru Ministerstva financí nemístně optimistické.
- OPLB tak navrhlo snížení kapitoly daňové příjmy na cca 39 mil kč (tedy jen 10% růst oproti loňskému roku) – neschváleno.
- Rozpočet byl schválen v původní podobě bez jakýchkoliv navrhovaných změn, OPLB hlasovalo proti.
- Na naši snahu jednat o změnách a rozpočet upravovat nám bylo sděleno, že je již pozdě a že to nejde a že úkolem zastupitelstva je rozpočet schválit beze změn. Opět jsme navrhli, že tedy vypadá jako vhodnější přístup, řešit rozpočet dříve, aby mohl být projednán, změny zapracovány, a to v dostatečném předstihu před začátkem nového roku.
- Bylo nám přislíbeno, že v lednu 2023 proběhne pracovní jednání o našich návrzích a tyto pak budou moci být do rozpočtu zapracovány i v průběhu roku.
Nízké úroky a inflace – škoda pro město
- Při projednávání rozpočtu vyšly najevo některé zásadní věci. Město nespravuje své peněžní prostředky v bankách správně. Na přímý dotaz starosta uvedl že neví jak velký je příjem z úroků za rok a to ani zda jde o tisíce, desetitisíce, nebo statisíce korun ročně. Nakonec jsme se dopracovali k informaci, že město má všechny své peníze v řádech desítek milionů korun na běžných účtech a neinkasuje téměř žádné úroky. Zastupitelé mimo OPLB byly překvapeni, když se ukázalo, že jen díky inflaci město přišlo jen za uplynulých 12 měsíců o téměř 5 milionů korun.
- Pan starosta slíbil, že se s tím bude muset něco udělat a na žádost OPLB přizval do jednání s bankou p. Pocha, který na inflaci a ochranu peněžních prostředků opakovaně upozorňuje již téměř 2 roky.
Nájemné v obecních bytech
- Dalším kamenem úrazu je nájemné v obecních bytech. OPLB provedlo a předalo zastupitelům detailní analýzu nájemního bydlení v Budyni nad Ohří a v okolí, ze které plyne, že město zcela v rozporu s povinností pečovat o městský majetek pronajímá obecní byty za ceny z roku 2013. Od té doby se nájmy v obecních bytech téměř nezměnily. Opět škoda jen na nájemném je několik milionů korun ročně. OPLB v rámci rozpočtu navrhlo zvýšit nájemné a získané prostředky použít do oprav a rekonstrukcí těchto nájemních bytů.
- Úroveň nájemného v obecních bytech je cca 41,- Kč za 1m2. Všechny byty v Budyni nad Ohří jsou pronajímány pod hranicí tzv. sociálního nájemného. Dle Ministerstva pro místní rozvoj je výše sociálního nájemného pro tento rok stanovena na úrovni 58,- Kč za m2. Průměrně jsou byty na Budyňsku pronajímány za cca 212,- Kč za m2. Nikdo nemluví o tom, že je potřeba skokově zvýšit nájemné na tuto úroveň, ale navýšení stávajícího nájemného o 50% nemůže nikomu přijít divné a ani přehnané. Tedy ze 41,- Kč na 61,- Kč za m2. Nájemné se totiž neměnilo od roku 2013!
- Zastupitelé i pan starosta se po projednání těchto skutečností vyjádřili, že nemají se zvyšováním nájemného na běžnou úroveň problém a bude se k němu muset přistoupit.
- Návrh střednědobého výhledu rozpočtu na r. 2024 – 2026
- Výhled byl schválen, OPLB hlasovalo proti.
Majetkové záležitosti
- Prodej části pozemkové parcely 608/13 v k.ú. Budyně n. O.
- Prodej pozemkové parcely 608/20 v k.ú. Budyn n. O.
- Prodej parcely č. 608/18 v k.ú. Budyně n. O.
- Tyto body byly schváleny.
- Nabídka nákupu pozemků v lokalitě „lada“. Tento bod byl odložen na další jednání ZM, aby se prověřila cena za tyto pozemky.
Strategický plán města Budyně nad Ohří
- Velmi diskutované téma již na minulých zastupitelstvech. Zvláště proto, že Budyně zaplatila za pořízení strategického plánu 738.100 Kč s DPH, což je pětinásobek ve srovnání s podobně velkými obcemi v okolí. Na tuto naši výtku vedení města v podstatě nereagovalo a cena mu přijde přiměřená. V pořádku radnici přijde i soutěž, kdy vítězná firma podá jedinou platnou nabídku, včetně položkového rozpočtu.
- Veřejné projednání finální podoby strategického plánu a připomínek obyvatel se zpracovatelem taktáž neproběhlo, přesto, že takový postup byl jak městem tak zpracovatelem několikrát přislíben. Podle vyjádření p. Medáčka se bylo dostatečné, že se obyvatelé mohli vyjádřit písemně do 15. prosince. Zastupitelé za OPLB takový dokument zpracovali, zaslali na radnici, ale vedení města nemělo čas návrhy prostudovat. Společně se všichni zastupitelé shodli, že návrhy OPLB obsahují kvalitní podněty a bude dobré je prodiskutovat. Panuje shoda na dalším jednání o návrzích OPLB a jejich případném zapracování do strategického plánu.
- Samotný strategický plán však postrádá jakoukoliv ambici být opravdu rozvojovým strategickým plánem pro Budyňsko na další dekádu. Zásadní problém je v tom, že v zásobníku projektů jsou z velké většiny pouze opravy jednotlivých domů. Chybí obecná koncepce navázaná na rozvoj cestovního ruchu, prostupnost krajiny, rozvoj okolních obcí, projekty cílené na aktivity směrem k občanům, energetická politika, odpadové hospodářství atd.
- Starosta, pan Kindl reagoval, že jde o živý dokument a opět jsme se dohodli v rámci zastupitelstva, že v roce 2023 budeme pracovat na doplnění zásobníku projektů o návrhy OPLB, případně další projekty, na nichž bude panovat obecná shoda.
Formální přístup do koridoru D8
- Koridor D8 ( https://www.koridord8.cz/ ) je sdružení obcí a spolků, které brání zájmy v okolí dálnice D8.
- Schváleno
Informační panely
- Dotazovali jsme se na funkčnost panelů umístěných v místních částech a také na to, jak jsou využívány. Město připraví přehled jejich využití a následně se bude rozhodovat o dalším nákupu pro další obce.
- OPLB je jednoznačně proti dalšímu nákupu.
- Ostatními zastupiteli bylo schváleno usneseni, že rada města může po svém uvážení udělat nákup dalších panelů bez jakéhokoliv dalšího schvalování zastupitelstvem. Hlasovali jsme proti tomuto usnesení. Domníváme se, že přenesení pravomoci o této věci rozhodnout na radu města je nezodpovědné.
Diskuse
Dotazovali jste se nás, jakou funkci na MU Budyně vykonává p.Medáček. Dle sdělení starosty zde pracuje na HPP ve funkci technického pracovníka. Kompletní náplň práce nám sdělena nebyla. Zmíněny byly toliko některé oblasti práce p. Medáčka – správa počítačové sítě, kabelová televize, web města…..
Bez ohledu na osobu p. Medáčka je nutné konstatovat, že v minulém období krom řadových zaměstnanců na úřadu působil starosta na plný úvazek a místostarosta na „zkrácený“ úvazek – neuvolněný místostarosta.
Nyní na plný úvazek pracuje starosta, místostarosta a p. Medáček. I toto řešení je nákladem, který město nese. Původně stačilo 1,5 pracovníka a nyní potřebujeme na stejnou práci 3 pracovníky. Tato změna představuje dodatečný náklad pro město téměř 1 milion korun ročně.
Věříme, že naše návrhy na změny v rozpočtu města budou přijaty a že město bude mít vyrovnaný a reálný rozpočet, kdy nebude docházet k realizaci nekvalitních projektů, o které ani obyvatelé nestojí.
Podíváte-li se jen na ty nejdůležitější body jako jsou úroky a inflace, nesmyslně nízké nájemné v obecních bytech, vymýšlení nových pracovních pozic na úřadě, podivné kšefty a odpouštění různých penále apod. nevýhodné smlouvy o pořizování nepotřebných a předražených věcí, tak zjistíte, že jen za poslední rok město “utržilo” škodu přesahující 10.000.000,- Kč.
Pracujeme pro Vás.
OPLB
Příloha č.1.
Analýza nájemného v obecních bytech
Můžeme zvýšit nájemné v obecních bytech?
V tuto chvíli město disponuje bytovým fondem s celkovou výměrou cca 8.300m2 v celkem 137 bytech. Dle odpovědi MÚ Budyně nad Ohří je zřejmé, že aktuální nastavení výše plateb za nájemné je pro město významným způsobem nevýhodné.
Nájemné se od roku 2013 nijak nezměnilo a je na úrovních z toho roku. V tuto chvíli mluvíme o skutečnosti, že za 10 let nedošlo k úpravě nájemného. Nájemné v obecních bytech se pohybuje v rozmezí od 11,- do 63,- Kč za m2 a měsíc.
Je základní premisou při nakládání s obecním majetkem a povinností pro radu, zastupitele a osoby jednající jménem města postupovat s péčí řádného hospodáře a nezavdat příčinu k podezření z porušení povinností při správě cizího majetku.
Město musí spravovat svůj majetek efektivně a v souladu s tím, co doba a okolnosti umožňují, tedy za podmínek v místě a čase obvyklých.
Jaká je situace na trhu?
K 10.12.2022 je ve vzdálenosti 10km od Budyně nad Ohří celkem 32 bytů k pronájmu.
Celkem je v nabídce 32 bytů různých výměr, kvalit a charakteristik. Nájemné se pohybuje od 122,- Kč za 1m2 do 378,- Kč za m2. Průměrné nájemné (vážený průměr) za m2 je 212,- Kč.
Průměrné nájemné v našem městě nepřesahuje 45,- Kč za m2 (přesný údaj je necelých 41,- Kč za m2 a měsíc). Nájemné v BnO je na úrovni 20% běžného tržního nájemného. Jde o jednu pětinu běžného nájemného.
Limit sociálního nájemného dle MMR z července roku 2022 je stanoven na úrovni 57,92 Kč za m2. Jedná se o nájemné v obecních bytech, na jejichž výstavbu byla využita dotace.
1) Průměrné nájemné v Budyni nad Ohří je – 45,- Kč za m2
2) Limit pro sociální byty dle MMR je – 58,- Kč za m2
3) Průměrné nájemné v okolí je – 212,- Kč za m2
Průměrné nájemné v obecních bytech v BnO je nižší, než limit stanovený Ministerstvem pro místní rozvoj pro úroveň sociálního nájemného!
Vždyť to přece nemůžeme těm nájemníkům udělat. Jsou to nízkopříjmoví lidé, důchodci apod. Jak se tedy změnila situace těchto lidí za posledních 8 let? Příjmová situace?
Vše pro názornost přepočteno na 100,- Kč. Výchozím rokem je rok 2015 (dvě poslední volební období zastupitelstva zpět).
1) Důchody – růst nejméně o 41%
2) Minimální mzda – růst o 76%
3) Průměrná mzda – růst o 46%
4) Inflace – růst o 34%
Součástí inflace je i nájemné, a protože se u našich nízkopříjmových obyvatel nájemné neměnilo, tak i ona „jejich“ celková inflace je nižší. Všem rostou příjmy a nájemné se nezměnilo, a to ani o inflaci. Tento postup je jasným poškozováním zájmů města.
Nájemné můžeme, ba musíme zvýšit, protože jeho současná výše není schopná generovat dost peněz ani na údržbu stávajícího bytového fondu. Ve skutečnosti to má být právě naopak – nemovitost musí být schopná generovat dostatek prostředků na svou trvalou údržbu a navíc výnos, ze kterého je možné po skončení životnosti nemovitosti, postavit nemovitost obdobnou.
No a o kolik můžeme zvednout nájemné a na jakou výši?
Zákon říká, že jednostranně může nájemce zvýšit nájemné o 20% za tři po sobě jdoucí roky a to až do výše nájemného obvyklého v místě a čase. Počítejme tedy, že „trvale“ je možné jednostranně nájemné zvyšovat o 7% ročně. V případě smluv uzavřených na jeden rok a uzavírání smluv nových je možné nájemné stanovit v jakékoliv výši.
Na otázku jak rychle se „přiblížíme“ realitě je odpověď jednoduchá. Víme, že tržní nájemné je, jak je zřejmé z přehledu trhu z úvodu textu, 212,- Kč za m2. Řekněme si, že se chceme dostat jen na 60% této úrovně. Cílem pak bude nájemné 127,- Kč za m2.
Teoretické cílové nájemné 127,- Kč za m2 by s jedinou výjimkou bylo bezkonkurenčně nejnižším nájemným v širokém okolí. Je to úroveň, která by trhem byla velmi snadno akceptována.
Na úroveň 127,- Kč za m2 se dostaneme za 15 let. Samozřejmě, že tržní nájemné nám bude mezitím dále unikat, že inflace bude tržní nájemné neustále zvyšovat. Je téměř nemožné dostihnout trh. Chyba, která se stala byla obrovská.
Jak obrovská je to chyba? O kolik tedy přicházíme?
Pokud porovnáme „našich“ 45,- Kč za m2 a 60% z běžného tržního nájemného, tedy 127,- Kč za m2, tak jde o ztrátu za letošní rok, při výměře 8.300 m2, ve výši 8.200.000,- Kč.
Je to opravdu tak hrozné?
Je a bohužel to nevypadá, že by se mohlo blýskat na lepší časy. Stav trvá neustále a týká se nejen bytů, ale i prostor, které slouží k podnikání, k dosažení zisku. Město v listopadu tohoto roku pronajalo 50m2 nově zrekonstruovaných prostor v nejcennější a nejhodnotnější budově na náměstí za cenu 32,- Kč za m2. Komerční prostory o výměře 50m2 jsou pronajaty za 1.600,- Kč za měsíc. Nevznikne žádné pracovní místo, podnikatel nemá sídlo v Budyni nad Ohří a ani bydliště a žádné daňové příjmy tak město mít nebude.
A co kdybychom skutečně chtěli dosáhnout na reálné tržní nájemné? Jde to vůbec?
Pro výpočet stanovme vstupní údaje:
1) aktuální nájemné v BnO 45,- Kč za m2
2) roční možný růst nájemného 7%
3) aktuální tržní nájemné 212,- Kč za m2
4) inflaci stabilní ve výši 3%
Kdy se dotáhneme na „realitu trhu“?
Bude to trvat 40 let!
No a když nám naše snaha narovnat to pokřivené prostředí bude trvat 40 let. O kolik peněz město ještě přijde, než se to povede srovnat?
O strašně obrovskou částku. Je to nepředstavitelné, ale i pokud se budeme snažit tento stav napravit, tak škoda dosáhne téměř 700.000.000,- Kč.
Musíme okamžitě zvýšit nájemné a upravit smlouvy o možnost inflačního navyšování nájemného. Není možné, aby na luxus nízkého nájemného dopláceli všichni, kdy bydlí ve „vlastním“ a hlavně město a jeho budoucnost. Úvaha o tom, jak moc nyní chybí 8 milionů ročně městu a jak moc bude městu chybět 700.000.000,- Kč a co všechno by se za tyto prostředky dalo pořídit je na Vás.
A jak to tedy vypadá se zvýšením nájmu a seniorem?
Předpokládejme, že takový náš senior má důchod 12.000,- Kč a bydlí v městském bytě v BnO. Za nájem platí 1.800,- Kč a za energie a služby dalších 1.700,- Kč. V bytě bydlí sám. V takové situaci na příspěvek nemá nárok.
Zůstane mu 8.500,- Kč na měsíc.
Město má příjem 1.800,- Kč z nájemného. Energie jsou v ideálním případě 0 vs. 0.
Město se rozhodne zvýšit nájem o 100% (například sjedná novou smlouvu na příští rok). Půjde o dohodu, a nikoliv o jednostranné navýšení a proto může město navýšit o 100%.
Stále stejný důchodce se stejným příjmem ve stejném bytě. V tuto chvíli platí za nájem 3.600,- Kč a za energie dalších 1.700,- Kč. Navíc ale má v tuto chvíli nárok na příspěvek na bydlení ve výši 1.700,- Kč.
Důchodci zůstává 8.400,- Kč na měsíc.
Město má příjem 3.600 z nájemného.
Město dokázalo navýšit nájemné o 100%. Senior má v peněžence o 100,- Kč méně. Teoreticky se dá tato chybějící stokoruna jakkoliv kompenzovat, a i kdyby ji město kompenzovalo, tak stále je město v plusu 1.700,- a senior je na svém. Navíc hned začátkem roku dojde k další zákonné valorizaci důchodů.
Samozřejmě to vyžaduje „nějako práci“, ale jde v celkovém součtu o významné prostředky, které může město získat.
Pravidla pro příspěvek „zjednodušeně“ – Náklady na bydlení (nájem, služby atd.) převyšují 30% čistého měsíčního příjmu domácnosti.
1) Projít nájemní smlouvy a zjistit náklady na bydlení u konkrétních bytů
2) Vytipovat, kterých nájemníků by se tato situace mohla týkat
3) Sjednat vše s konkrétními nájemníky
4) Připravit nutné podklady, doklady a tiskopisy
5) Odeslat na příslušný ÚP
Příloha č.2.
Navrhovaná usnesení OPLB do rozpočtu roku 2023, o těchto kapitolách a případných změnách v rozpočtu se bude jednat v lednu 2023.
1) Zastupitelstvo schvaluje navýšení výdajů v kapitole 2143 a navyšuje výdaje této kapitoly o částku 200.000,- Kč z důvodu zahájení přípravných prací na projektu oživení prostoru „Za hradem“.
2) Zastupitelstvo schvaluje navýšení výdajů v kapitole 2212 a navyšuje výdaje této kapitoly o částku 50.000,- Kč z důvodu obnovy vodorovného dopravního značení na křižovatce „Na vidlích“ a obnovy vodorovného dopravního značení přechodu pro chodce v obci Nížebohy.
3) Zastupitelstvo schvaluje navýšení výdajů v kapitole 2219 a navyšuje výdaje této kapitoly o částku 1.600.000,- Kč z důvodu zahájení revitalizace autobusových zastávek na Budyňsku a vybudování přístřešků autobusových zastávek v obcích Vrbka, Roudníček, Nížebohy, Břežany, Kostelec.
4) Zastupitelstvo schvaluje navýšení výdajů v kapitole 2221 a navyšuje výdaje této kapitoly o částku 1.800.000,- Kč z důvodu pořízení vozidla pro provozování služby Budyňský obslužný bus.
5) Zastupitelstvo schvaluje snížení výdajů v kapitole 3113 o částku 2.000.000,- Kč z důvodu nerealizace přístavby pavilonu školy s tím, že tento problém bude vyřešen a zpracován koncepčně v rámci celého areálu škola, hala, stará knihovna, jídelna.
6) Zastupitelstvo schvaluje snížení výdajů v kapitole 3141 o částku 4.000.000,- Kč z důvodu nerealizace rekonstrukce školní jídelny s tím, že tento problém bude vyřešen a zpracován koncepčně v rámci celého areálu škola, hala, stará knihovna, jídelna.
7) Zastupitelstvo schvaluje navýšení výdajů v kapitole 3326 a navyšuje výdaje této kapitoly o částku 150.000,- Kč z důvodu odpovídající péče o všechny památníky a pomníky na Budyňsku a na pořízení skleněných výplní do oken kapličky v Pístech.
8) Zastupitelstvo schvaluje navýšení výdajů v kapitole 3341 a navyšuje výdaje této kapitoly o částku 100.000,- Kč z důvodu tvorby nových webových stránek města.
9) Zastupitelstvo schvaluje navýšení výdajů v kapitole 3412 a navyšuje výdaje této kapitoly o částku 200.000,- Kč z důvodu oprav na multifunkčním hřišti u fotbalu (povrch, kůly, basketbalové koše).
10) Zastupitelstvo schvaluje navýšení výdajů v kapitole 3421 a navyšuje výdaje této kapitoly o částku 200.000,- Kč z důvodu zahájení prací na projektu TEEN point u nádraží – městská volnočasová zóna.
11) Zastupitelstvo schvaluje navýšení příjmů v kapitole 3612 o částku 1.900.000,- Kč z důvodu narovnání úhrad za nájemné v obecních bytech na úroveň odpovídající času a místu.
12) Zastupitelstvo bere na vědomí analýzu prostředí nájemního bydlení na Budyňsku, která mu byla předložena na jednání zastupitelstva.
13) Zastupitelstvo schvaluje navýšení výdajů v kapitole 3612 a navyšuje výdaje této kapitoly o částku 1.000.000,- Kč z důvodu zintenzivnění oprav obecního bytového fondu.
14) Zastupitelstvo schvaluje navýšení výdajů v kapitole 3631 a navyšuje výdaje této kapitoly o částku 200.000,- Kč z důvodu zahájení prací na projektu přechodu na LED zdroje u veřejného osvětlení.
15) Zastupitelstvo schvaluje navýšení výdajů v kapitole 3635 a navyšuje výdaje této kapitoly o částku 250.000,- Kč z důvodu realizace zásadních změn územního plánu s cílem zkvalitnit, zmodernizovat a zlepšit územní plán s cílem ochránit zájmy obyvatel a města.
16) Zastupitelstvo schvaluje navýšení výdajů v kapitole 3639 a navyšuje výdaje této kapitoly o částku 600.000,- Kč z důvodu zahájení a realizace projektu Místa setkávání v obcích Nížebohy, Roudníček, Písty.
17) Zastupitelstvo schvaluje navýšení výdajů v kapitole 3639 a navyšuje výdaje této kapitoly o částku 500.000,- Kč z důvodu zajištění prostředků pro odpovídající péči o MPZ, zejména pak vyřešení vizuálního smogu, zajištění pořádku a oživení náměstí.
18) Zastupitelstvo schvaluje navýšení výdajů v kapitole 3722 a navyšuje výdaje této kapitoly o částku 300.000,- Kč z důvodu zajištění prostředků navýšení počtu sběrných nádob na tříděný odpad (kontejnery plast, sklo, papír) o 100%.
19) Zastupitelstvo schvaluje navýšení příjmů v kapitole 3722 a navyšuje příjmy této kapitoly o částku 200.000,- Kč z titulu navýšení sazby za likvidaci komunálního odpadu.
20) Zastupitelstvo schvaluje navýšení výdajů v kapitole 3900 a navyšuje výdaje této kapitoly o částku 50.000,- Kč z důvodu zajištění prostředků na vydávání tištěného městského občasníku – 4x do roka.
21) Zastupitelstvo schvaluje navýšení výdajů v kapitole 5311 a navyšuje výdaje této kapitoly o částku 3.500.000,- Kč z důvodu zajištění prostředků na zahájení projektu Zklidnění dopravy – pořízení úsekového měření rychlosti Nížebohy a Písty a 2x zastavovací semafor na příjezdu Kostelec – Roudníček a v opačném směru.
22) Zastupitelstvo schvaluje navýšení příjmů v kapitole 5311 a navyšuje příjmy této kapitoly o částku 600.000,- Kč z důvodu důsledného vykonávání činnosti MP v oblasti dohledu nad dodržováním pravidel silničního provozu.
23) Zastupitelstvo schvaluje navýšení výdajů v kapitole 5311 a navyšuje výdaje této kapitoly o částku 100.000,- Kč z důvodu zajištění prostředků na pořízení mobilního radaru pro kontrolu měření rychlosti.
24) Zastupitelstvo schvaluje snížení výdajů v kapitole 6112 o částku 550.000,- Kč z důvodu snížení odměn zastupitelům, členům a předsedům výborů a komisí a všem členům rady města o 20%.
25) Zastupitelstvo schvaluje navýšení výdajů v kapitole 6112 a navyšuje výdaje této kapitoly o částku 100.000,- Kč z důvodu zajištění prostředků na pořízení digitálního přenosu (streamu) jednání zastupitelstva s cílem umožnit alespoň virtuální účast na jednání zastupitelstva co nejširší skupině obyvatel Budyňska.
26) Zastupitelstvo schvaluje snížení výdajů v kapitole 6171 o částku 1.300.000,- Kč z důvodu nepořizování dalších elektronických informačních desek.
27) Zastupitelstvo schvaluje navýšení příjmů v kapitole 6310 a navyšuje příjmy této kapitoly o částku 990.000,- Kč z důvodu efektivního využití peněžních prostředků města – například nákup státních dluhopisů ČR.
28) Zastupitelstvo schvaluje navýšení výdajů v kapitole 5901 a navyšuje výdaje této kapitoly o částku 600.000,- Kč z důvodu zajištění prostředků na individuální fondy rozvoje a kultury místních částí ve výši 100.000,- pro každou místní část Budyňska, vyjma města Budyně nad Ohří.
Celkový dopad předkládaných změn do navrženého rozpočtu tak, jak je předkládán k projednání nyní, je +40.000,- Kč.
Technickou chybou předkládaného rozpočtu, mimo jiné, je nadhodnocení daňových příjmů města. Město očekává průměrný nárůst daňových příjmů ve výši 20%.
Tento údaj neodpovídá skutečnosti.
1) MF informovalo o růstu daňových příjmů obcí ve výši 15%
2) Tento údaj nebude dosažen díky nižšímu výběru daní a zpomalení ekonomické aktivity
3) Klesají výdaje v maloobchodě
4) Lidé budou odkládat spotřebu
5) Růst inflace (a možný růst DPH) bude „eliminován“ poklesem výdajů domácností a firem
6) Z důvodu opatrnosti by bylo vhodné počítat s růstem jen o 10% a nikoliv o 20%, což přinese pokles příjmů o 3.500.000,- Kč a bylo by vhodné tuto změnu v rozpočtu zachytit.
Dobrý den, obracím se na Vás s dotazem, kde mohu nalézt zapis zastupitelstva ze dne 22.12.2022.
Tento zápis byl zveřejněn 4.1.2023 na stránkách Facebooku a bohužel je již smazán.
Zápisy zastupitelstva za r. 2022 jsou pouze do 11/22.
Váš zápis vše důležité neobsahuje.
Děkuji Němečková