Sdružení OPLB
důrazně odmítá záměr developera na výstavbu logistického centra na území Budyňska. Tato výstavba nepřinese městu žádný prospěch, výhody nebo jakýkoliv jiný užitek.
Jediným důsledkem výstavby obrovských logistických hal bude vznik nevzhledného, neodstranitelného monstra, které v celé řadě parametrů navždy ovlivní město Budyně nad Ohří. Zájmem obyvatel Budyňska je zde spokojeně a klidně žít, pracovat, odpočívat a vychovávat své děti a vnoučata. Zájmem developera tohoto projektu je pouze ekonomický prospěch a tak nevidíme žádnou možnost jak nalézt průsečík těchto dvou protichůdných zájmů.
Z našeho pohledu je důležitý konzervativní a odpovědný přístup při rozhodování o podobě a využití plánované průmyslové zóny. Pokud by jednou měla průmyslová zóna sloužit svému účelu, pak by měla být zaměřena na příchod menších a středních firem, které nabídnou práci obyvatelům Budyňska a neměla by sloužit nadnárodním společnostem, které využívají zejména agenturní zaměstnance.
Plánovaná výstavba by byla nezvratná a neodstranitelná. V případě změny podnikatelského prostředí a například ukončení činnosti DHL, nám zde zůstanou nevyužitelná monstra – areál duchů, stejně jako je tomu u přemostění D8 mezi Písty a Doksany. Rozdílem bude jen velikost-obludnost problému. Ve srovnání s nevyužitou nemovitostí u D8 je záměr DHL gigantický. Každá ze tří zamýšlených hal DHL je téměř 13x větší než opuštěná stavba u D8. Celkem je zamýšlená zastavěná plocha téměř 40x větší než opuštěná stavba u D8. Každá z plánovaných hal je velká jako 10 fotbalových hřišť a tyto haly mají vzniknout tři.
Pro představu reálného měřítka přikládáme fotografii existujícího areálu u Stříbra, který je svou velikostí téměř totožný s tím, co zde chce developer vybudovat.
Případná výstavba přinese téměř výhradně:
– Obrovský nárůst kamionové dopravy-stovky kamionů denně (po dobu výstavby násobně více)
– Obrovský nárůst nákladní dopravy i centrem města a to až 1000 jízd denně
– Obrovský nárůst hluku a prašnosti
– Obrovský nárůst světelného smogu
– Devastaci a poškození silnic na Budyňsku
– Ztrátu orné půdy
– Ztrátu možnosti vybudovat moderní rozvojovou průmyslovou zónu
– Problémy s nedostatkem pitné vody a kapacitou kanalizace a čističky
– Zvýšení produkce odpadů
– Snížení hodnoty nemovitostí ve městě
– Zvýšení nebezpečnosti silničního provozu na Budyňsku
– Zvýšení pohybu neznámých osob a růst pořádkového a bezpečnostního rizika
– Zdecimování rekreační oblasti Barbora
– Konec Budyně jako krásného, klidného a bezpečného místa pro život
Neexistuje možnost, jak by komunita města Budyně nad Ohří, jako celek, mohla jakkoliv ze zamýšlené výstavby profitovat.
My jako OPLB nabízíme městu pomoc s cílem zastavit tento záměr. Nabízíme městu k využití odbornost, vzdělání, zkušenosti, praxi, čas a kapacitu našich členů a příznivců.
Vzhledem k závažnosti situace bychom chtěli, s veškerou úctou, vyzvat statutární zástupce města, vedení města, radu města a zastupitelstvo, aby sdělili své jasné stanovisko ve vztahu k předmětnému záměru. Jsem PRO, nebo jsem PROTI.
Pokud bude stanovisko zastupitelstva vůči zamýšlenému projektu odmítavé, jsme připraveni městu pomoci, jak nejlépe dokážeme.
Pracujeme pro vás, vaši OPLB
Jsem proti záměru postavit nové haly v oblasti Budyňska.
Rovněž jsem proti stavbě logistického centra DHL v Budyni! Bydlíme u hlavní silnice v Nížebohách, už teď je tam vysoká frekvence dopravy, praskají nám zdi domu, další zatížení této komunikace by bylo již neúnosné!
Dobry den, situaci bedlive monitorujeme, vyzadali jsme si informace z ruznych rizeni a budeme vas informovat, pokud zjistime cokoli noveho.
Pracujeme pro vas
OPLB